Contura

Contura är marknadsledande leverantör av braskaminer och andra typer av eldstäder. Vid en varumärkeskonsolidering bytte flera av företagets produkter namn till Contura. Samtidigt utfördes en varumärkesundersökning som visade hur man mest effektivt marknadsför kaminerna genom att tilltala de känslomässiga faktorer som styr valet av braskamin. Eftersom utbudet av modeller är stort behövdes även något som hjälper konsumenterna att välja.

Princip

Vi valde att gå ifrån argument som kretsade kring uppvärmningsekonomi, värmekostnader och annan faktabaserad kommunikation till det som vi faktiskt får oss att fatta beslut, nämligen känslan. När det gäller kaminer vill vi se mycket av elden, få en snygg möbel att elda i och höja mysfaktorn i hemmet.

Lösning

Kommunikationen inriktades på att hjälpa konsumenten att välja, genom hela köpprocessen. Den digitala lösningen Kaminväljaren är både en köphjälp och en användarupplevelse.

Petra Case Contura



Petra Case Kaminväljaren
Petra Case Kaminväljaren